20 Ekim 2015 Salı

Hipoglisemi Nedir? Hipogliseminin Belirtileri Nedir?

İnsanın normal açlık kan şekeri 85-100 mg/dl arasındadır eğer bu değerlerin altındaysa buna hipoglisemi (şeker düşüklüğü) denir. Genelde insülin etkisinin çok olduğu zamanlarda ve yemekten önce ağır egzersiz yapıldığında ortaya çıkar. Bazen geceleri ara öğün almadan yattığımda da hızlı kalp çarpıntısıyla uyanıyorum, ölçtüğümde kan şekerim düşük çıkıyordu. Sonra hemen yemek yemeye mutfağa koşuyorum tabi.. 
Hipoglisemi Hangi Belirtileri Gösterir?
  • Halsizlik
  • Hızlı kalp atışı
  • Sinirlilik
  • Acıkma hissi
  • El ve ayaklarda titreme görülür.
Ben bu gibi durumlarda fırsattan istifade kek veya çikolata yerdim. Ama sıvı yiyecek ve içeçekler daha hızlı sürede şekerin normale dönmesini sağlıyor.
Hiperglisemi Nedir?
Tokluk kan şekeri 120-130 mg/dl arasındadır ve bu değerlerin üzerindeki şekere Hipoglisemi (şeker yüksekliği) denir. Normal insanlara göre insülin salgılayan organ olan pankreas çalışmadığı zaman şeker yüksekliği ortaya çıkıyor. Bunu önlemek için ilaçlar ya yemekten önce ya da yemekten hemen sonra uygulanmalı. Ben çoğunlukla şekerim çok yükseldiğinde bol su veya sade soda içip istirahat ediyorum. Eğer fazla yükselmemiş ise spor daha hızlı normale döndürebiliyor.
Hiperglisemi Hangi Belirtileri Gösterir?
  • Çok su içip idrara çıkma
  • Yemek yeme isteği
  •  Ağızda ekşi bir koku
  • Uyuma isteği görülür.
Eğer bunlar yaşanıyorsa yemek öğünleri atlanıyor demektir. Kısacası sık sık kan şekeri ölçerek çizelge oluşturulmalı ona göre ilaç zamanında uygulanmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder